“Границите” са нещо чудесно— помагат ни да запазим своя контрол, енергията си, както и фокусът си върху важните за нас задачки и проблеми.
За съжаление, обаче, професионалната среда много може да повлияе на границите ни и нашия подход спрямо тях.
Ако не установим изрично своите граници от самото начало, е много вероятно клиентите ни, както и колегите ни, да започнат да очакват от нас да вършим неща, които по начало не са предназначени за нас или не са в нашата компетентност.
Установяването на граници от самото начало улеснява работата ни с другите, както и самите ни задължения. Затова, ние Ви представяме няколко съвета за поставянето на граници:
1.Научете се да казвате “НЕ!”
Научете се да отказвате на клиенти, които не намирате за подходящи, на проекти, които няма да допринесат за развитието на компанията Ви, както и на всичко, което би ви разсеяло от постигането на целите Ви. Както е казал Ъорън Бъфет: “Разликата между успелите хора и много успелите хора е, че много успелите хора казват “не” по-често.”
2.Обосновете едно основно място за комуникация с клиенти и колеги
По този начин може да поддържате всичките си професионални контакти на едно място, което е по-лесно управлямо, отколкото да отделяте време да търсите специфично съобщение нчкъде в социалните си мрежи. Освен това, разделяте работата от личния си живот, което е основната граница, която трябва да бъде поставена на работното място, и ни навежда на последния съвет…
3.Направете си ясно “работно време”
По този начин разграничавате времето, което трябва да отделите на задачк, от времето, което трябва да отделите само и единствено за себе си. Често се случва да ни се налага да работим извън работно време, както и през уикенда, затова е важно да посветим поне няколко часа на ден само за себе си, семейството и приятелите си. А защо даже да не посветим цял ден за това, ако професията ни го позволява— примерно, да си наречем, че четвъртъка е нашия ден за почивка? Не виждаме нищо лошо в това! 😌